Pages - Menu

Monday 22 June 2015

Sebulan di PMO Carigali Sdn. Bhd.


Assalamualaikum, alhamdulillah dah nak lebih sebulan aku intern di PWI (Penisular Well Intervention), bagi aku inilah department yang paling happy, ceria and aktif. Dalam sebulan ada lah jugak lebih dari 5 kali aku ke KSB(Kemaman Supply Base) untuk kenal tools training.
So kali ni aku ke Wetherford kat KSB phase 2.





Ni laa aku, besama dengan Well Service engineer.
p/s: Nama pun sama... Afiq jugak





Hari pertama pakai coverall Petronas. Muka exited habis..








Masing2 exited nak ke Weatherford 






Kat sini apa-apa hal kita kena attend safety briefing dulu, Even benda simple pun dia highlightkan.
Bagus kan? Sebab tu accident sangat jarang belaku kat sini even area penuh dengan instument merbahaya.





Thats it, safety briefing pun dah abis jom laaa ke warehouse Weatherford!!







Banyak benda nak tunjuk time kitaorang training dalam weatherford tapi sebab privacy untuk company, aku tak letak laa gambar untuk public. Sorry...










Masa training pun dah habis, jom laa kita mulakan sesi syok sendiri bergambar.







No comments:

Post a Comment